Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Friday 30 December 2011

SEJARAH SEKOLAH

     Sekolah Kebangsaan Bagan Jermal telah ditubuhkan pada tahun 1890.Bangunan pertama sekolah ini telah didirikan oleh kerajaan British. Murid-muridnya terdiri daripada murid-murid lelaki sahaja.Pada masa itu bangunan sekolah hanya dilengkapi dengan papan hitam dan bangku panjang sahaja.
  Pada tahun 1992, sebuah bangunan untuk murid-murid perempuan telah dibina.setelah bilangan murid bertambah ,satu bangunan baru empat bilik darjah didirikan.
  Pada masa peperangan dunia kedua, pengajaran dan pembelajaran di sekolah ini terhenti buat sementara waktu. Perubahan tidak berlaku di sekolah ini sehinggalah tahun 1974. Pada tahun itu sebuah bangunan baru telah dibina bersebelahan dengan bangunan yang sedia ada.
  Pada tahun 2002 , sebuah bangunan baru empat tingkat telah siap dibina. Bangunan ini dibekalkan dengan perabut-perabut yang lengkap sesuai untuk proses pengajaran dan pembelajaran.
  Bermula dari situ, SKBJ telah berkembang menjadi diantara sekolah yang mencapai prestasi akademik yang tinggi dan membanggakan serta  mempunyai kelengkapan fizikal yang kondusif bersesuaian dengan tuntutan peredaran masa. 

No comments:

Post a Comment